Sunday 6 March 2016

Вчера бяхме на преглед при Доц. Д-р Маринова, след като на 30.07. изпуснахме часа си, след два месеца чакане. Първото нещо, което ме попита дали спазвам диета. Казах й, че продължавам с диетата. Умишлено не я захранвах редовно, тъй като изчаквах мнението на специалиста. Но така или иначе вече знаех моята диета, предположих с какво ще захраня момиченцето си. От време на време й давах домашно приготвени плодови пюрета от ябълки, круши, сливи. Бях й дала веднъж пюре от картофи и моркови, но беше доста едро и гъсто за нея и тя не яде много от него. Иначе много често тя си поисква да захапе директно обелена ябълка или круша. Докторката ме смъмри, като каза, че е трябвало да я захраня от четвъртия месец и че от правилното захранване се определя по-бързото лечение. Но пак казвам, че кърмените бебета с атопичен дерматит оздравяват много по-бързо от другите бебета, хранени с адаптирани млека. Но според мен нормално е бебета да се захранват след шестия месец. Препоръча ми да й давам готови пюрета. Попитах дали HIPP мога да купувам. Тя потвърди, че HIPP са добра марка, тъй като използват био продукти, които се изследват. Каза да започна със зеленчуковите пюрета, но задължително да чета дори оригиналното съдържание, тъй като имало случай на грешки в превода. Имало случай, при който на български език пише, че няма мляко, а в оригиналния текст на немски език, пишело, че се съдържа мляко на прах. Зеленчуковите пюрета трябва да изключват освен млечни продукти, така и бобови растения, като боб, леща, соя, нахут. Започва се със зеленчуково пюре като трето хранене (вероятно нейната схема е за пет хранения на ден, но това според мен е много относително, моето дете суче на поискване, когато то пожелае) с малко бурканче 120 мл. на обяд първоначално с 5-6 лъжички докато се стигне в последствие до 160-170 мл. на хранене. Но според мен не трябва да се насилва детето да яде по схема, а колкото то иска, толкова да му се дава. По-големите бурканчета са по 190 мл., но детенцето по време на ядене в повечето случаи изплюва около 20 мл. Следобедното хранене трябва да съдържа равни количества каша и плодово пюре. Първоначално по 5-6 малки лъжички докато се стигне до 180 мл. на хранене. Това меню е за първата седмица. През втората седмица се включва месото. Понеже вкъщи ние не консумираме свинско, докторката каза, че детето може да яде само трите меса от пиле, пуйка и заек. Телешкото месо е забранено. През един ден се дава месно ядене. Доц. Д-р Маринова ми каза, че трябвало да изцеждам кърмата си във времето, когато захранвам бебенцето си и да съхранявам кърмата в хладилник (предполаг във фризера или в камерата на хладилника), тъй като в противен случай кърмата ми щяла да спре. Засега не ми се е налагало да се изцеждам, тъй като бебето суче доста често, а и съм в началото на захранването с малко количество пюре и каши. Вие сами трябва да разберете дали се налага да се изцеждате, ако бебето ви суче по-рядко и гърдите ви се пълнят с много мляко. Всяко сучене на бебето стимулира образуването на кърма. Знам, че също така може да се слага кърма в пюретата и кашите, като по този начин бебенцето ще консумира нещо познато на вкус и така ще може по-лесно да яде и другата храна. Педиатърката на детето ми ми каза, че на шести месец трябвало да се направи ехография при гастроентеролог. Казах на Доц. Д-р Маринова за това и че не искам да се прави това на детето ми и тя ми каза, че за нейното състояние не се налага ехография. Казах й, че детето ми има проблем при всяко пишкане и акане, като винаги реве много силно. Докторката ме посъветва да й направя изследванията за кръв и урина. Предположи, че след като детето не е захранено редовно, възможно е да има липса на желязо. Казах й, че Натхерцен балсам съм го използвала само няколко пъти и че съм спряла. Но на някои места бебенцето ми има изразена сухота (в сгъвките на ушите и на крачетата отпред) и докторката ме посъветва да продължавам да я мажа с него. Натхерцен балсам съдържал напълно безвредни и натурални съставки. Съдържато се в този балсам масло от семената на Oenothera biennis, което в превод не било Нощна роза, както го превеждат в повечето случаи, а точният превод е Нощна иглика. Препоръчва бебето да се къпе с пяна за вана на Sebamed или шампоана на същата марка, който също да се използва като пяна за вана, като се сложи малко във ваната. Препоръча и бебешкия шампоан на Bubchen (Бюбхен). Но аз засега не я къпя с никакви шампоани, използвам само вода, като разбира се я пазя да не я мърся много. Бях прочела в съдържанието на опаковката на пяната за вана на Sebamed, че се съдържа алкохол и парфюм, което ме накара да не я купя. Много кремове съдържат цинков оксид, който прави кожата още по-суха и не е подходящи за хора с атопичен дерматит. Така че много внимателно трябва да се чете съдържанието. А за Бюбхен нямам никаква информация все още.

No comments:

Post a Comment