Sunday 6 March 2016

След много четене по темата за атопичния дерматит, стигнах до извода, че: НА ДЕЦАТА С АТОПИЧЕН ДЕРМАТИТ ИМ ЛИПСВАТ ЕСЕНЦИАЛНИ (НЕЗАМЕНИМИ) МАСТНИ КИСЕЛИНИ! Есенциалните мастни киселини са структурна съставна част на всяка отделна клетка от тялото и от решаващо значение за обмяната на веществата. Наименованието "есенциален" означава, че организмът не е в състояние да произвежда сам съответната жизненоважна субстанция и тя трябва да се внася отвън. Незаменими мастни киселини са: линоленова киселена (омега-3), линолова киселена (омега-6) и олеинова киселина (омега-9). Проучих, че шипката съдържа тези ненаситени мастни киселини. Затова знаейки този факт, аз преди да заведа бебенцето с АД при Доц. Д-р Маринова, аз мажех сухите учатъци по кожата с масло от шипка в малки количества. Мажех и ръцете си, тъй като и аз имах силно изразена сухота. Много доволна останах от органично сертифицирано шипково масло на Wellness product. Това масло кожата на детенцето ми понесе добре. Шипковото масло на Ареон кожата на бебенцето ми не понесе добре. Кожата му започна да почервенява и да го дразни. Така че спрях да го мажа с него. КОЖАТА НА ДЕТЕНЦЕТО ВИ МОЖЕ ДА ПОНАСЯ ИЛИ НЕ ШИПКОВОТО МАСЛО, КОЕТО МОЕТО ДЕТЕНЦЕ ПРИЕМА ДОБРЕ. НО ОБРЪЩАМ СЕ КЪМ ВАС, МИЛИ МАЙКИ НА ТАКИВА ДЕЧИЦА, НЕ ИЗПРОБВАЙТЕ СЛЯПО ВСЯКО НЕЩО, КОЕТО ВИ СЕ КАЗВА, ПРОВЕРЕТЕ ПЪРВО КАК ВАШЕТО ДЕТЕНЦЕ ЩЕ РЕАГИРА, КАТО СЛАГАТЕ СЪВСЕМ МАЛКО НА НЕГОВАТА КОЖА, ТЪЙ КАТО ВСЯКО ДЕТЕ Е ИНДИВИДУАЛНО И ВСЯКО ДЕТЕ ТРЯБВА ДА СЕ ЛЕКУВА ИНДИВИДУАЛНО. Моето детенце може да е алергично към определена храна, примерно от белтъка на кравето мляко, а вашето да е алергично към друг тип храна. Консумирах и конфитюр от шипки. Доц. Д-р Маринова ми обясни, че детенцето ми не било толкова спешен случай. Тогава предполагах, че е алергично и започнах да ограничавам някои силни алергени и започнах да консумирам храни, богати на незаменими мастни киселини. Оказа се, че Нахткерцен балсам на д-р Тайс също съдържа незаменими мастни киселини. В този балсам има масло от Oenothera biennis, което съдържа в особено висока концентрация две от жизненоважните полиненаситени мастни киселини: цис-линолова киселина (70%) и гама-линоленова киселина (8 - 10%). Когато се появява сухота или раздразнение по кожата, мажа детенцето си с Нахткерцен балсам. При нанасяне на балсама по лицето кожата почервенява, а бебенцето ми започва да плаче, но в последствие се успокоява.

No comments:

Post a Comment