Sunday 6 March 2016

МОЯТ ОПИТ

Здравейте. Искам да споделя опита, който имам при отглеждането на моето дете, което е с атопичен дерматит. Три месеца откакто се роди моето дете бех в невидение какво всъщност му е. На втория ден след раждането забелязах, че има обрив на дясната буза. Една от педиатърките в болницата изказа предположение, че вероято може да има атопичен дерматит (АД). Знаех за тази болест от една моя приятелка, която има дете с тази диагноза, но никога не съм мислила, че ще се сблъскам с този проблем. Знаех само, че АД е много упорит и че дори не се лекува, че човек може да си го носи цял живот. На въпросната педиатърка не й обърнах голямо внимание и казах на акушерките в болницата, че вероятно, защото съм яла течен шоколад след раждането и понеже кърмех бебенцето на следващия ден, помислих, че този обрив е от шоколада. Това ми е второ дете и мислех, че вече имам опит с първото. Но противно на мнението на педиатърката на първото ми дете, приятелки ме посъветваха да пия гъст айран за да имам повече кърма. Педиатърката на първото ми дете ме беше посъветвала да не приемам цитроси, краве мляко (тъй като детето може да има алергия към него), да внимавам с глутеновите храни. Но тогава ядях булгур, пилешки, зеленчукови супи, суров лук, пиех много боза. Беше през зимата и нямаше пресни плодове, така че бях ограничена от тази гледна точка, но имаше плодови сладка и компоти. Но никога не си позволявах да пия краве прясно и кисело мляко и да консумирам цитроси. Взимайки съвета на моите приятели да пия гъст айран, аз започнах да приемам без ограничение, ядях млечни продукти - сирене, кашкавал, краве масло. А детето се влошаваше - по цялото му лице се появиха много червени пъпчици, по гънките на ушите му, по гънките на вратлето му, по подмишниците се появиха много рани - подсичания, които миришеха на разложена кожа. Детето неистове ревеше, беше неспокойно, не спеше много. И впоследствие като се появиха и крустите по главата, детето започна да се драска, най вероятно, защото кожата го сърби и дразни. Но въпреки че беше с толкова много рани по себе си, то ми се усмихваше понякога. Това се случваше само в краткото време, когато детето беше спокойно. А в останалото време на непрекъснат и неистов плач, никой не вкъщи не можеше да спи, а аз бях на ръба на силите си. Чувстах се така изтощена и психически, и физически. Дори казвах: "Господи, не искам такова дете, болно". Нямаше лек за момиченцето ми. Никой от докторите, при които ходихме не можеше да я излекува. Многото кремове, които препоръчваха, бяха напразно. А кожата на детенцето ми, особено по лицето беше с ясно изразена сухота.
Една колежка от работа ме беше посъветвала да отида при Доц. Д-р Маринова в Института по детски болести на ул. "Найден Геров" N 2. След 3 месеца от раждането на дъщеря ми, отидох при въпросния доктор. Две майки, които чакаха пред кабинета й и чиито деца страдат от алергии ми обясниха, че докторката им е помогнала много и положението да децата им е овладяно със спазването на определена диета. Тогава почустваш такова облекчение, че моето дете може да се оправи както тяхните. Когато влязох в кабинета на докторката, тя прегледа бебенцето ми и веднага определи диагноза: Атопичен дерматит. Каза ми да мажа сухите участъци на кожата с балсама на Д-р Тайс. Предписа ми диета, която трябва стриктно да спазвам. Трябва да не консумирам никакви млечни продукти (прясно и кисело мляко, сирене, кашкавал, масло), краве месо, рибни продукти, бобови растения, цитросови плодове, мъхести плодове, ядки. От ядките фъстъците са много силен алерген. Ягодите, бананите, пчелният мед също са алергени. Всяка кърмачка трябва да знае, че не трябва да консумира и какао, кафе, Кока-Кола, газирани напитки. За алкохола и цигарите е ясно, че са вредни за бебето. Позволени ми бяха глутеновите храни (пшеница, лен, овес, елда); пилешко, пуешко, патешко, заешко месо. Доц. Д-р Маринова каза, че ми е позволено по едно яйце на ден. Но разбира се месото трябваше да е без хормони и антибиотици, плодове и зеленчуците - без нитрати. Разбира се чисти храни в днешно време по магазините няма, така че се видях в чудо, какво точно да приемам, което да не се отразява на детето ми. Докторката ми каза, че заешкото месо е чисто, тъй като заекът, ако се храни с мръсна храна, той умирал. Шипка каза, че мога да консумирам. Зарадвах се, че ще има спасение за моята дъщеря. Най-накрая един лекар да ми каже със сигурност какво да правя. :)

1 comment:

  1. Неистов плач на дете с атопичен дерматит

    ReplyDelete